Nytt, nytt, nytt.

Nytt år och ny vecka och ny dag...
Och nya jävla möjligheter!
Tänk att alla ska göra om och göra nytt bara för att det är en ny siffra på årtalet.
Störtlöjligt.
Sluta röka, sluta äta, börja motionera, börja promenera...
Pust.

Jag vill bara göra som vanligt.
Fast roligare.
Jag vill skratta och vara glad.
Och känna pirr i magen.
Jag vill trycka i mig en chokladbit för mycket, eller två.
Och skölja ner den med läsk.
Jag vill hälla mycket grädde i maten och mosa ihop det på tallriken med en smörklick.
Och äta i soffan om jag vill. Med sked.
Jag vill snusa lika mycket som jag alltid gjort, och jag vill ha alla mina viktiga papper inslängda på exakt samma sätt i köksskåpet som förut.

Nä, jag tänker inte promenera mera eller äta mindre.
Däremot kommer jag skratta mer åt sånt JAG tycker är kul.

Och jag kommer fortsätta vara lika SUR över samma saker som innan.
Och tycks det att jag är så tråkig på helgen så behöver man ju faktiskt inte umgås med mig. Sådetså!
Nytt gammalt med andra ord. :)

Nä, nu ska jag lyssna på min käre kollega när hon sjunger sjunger "lille katt".... :)


Kommentarer
Postat av: Kålle

Håll i nu,för jag har väntat på en uppdatering! ;-) Är så kul att läsa de du skriver, men lite för sällan bara. Kram

2012-01-17 @ 18:57:49
Postat av: Eva N

Klart man kan göra som vanligt fast roligare!! :-)

Fortsätt uppdatera nu!!

2012-01-21 @ 12:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0