Rasist?

Söndag.
En underbar till och med.
Idag tycker jag om solen, trots att dammet syns så bra.
Det har varit en konstig vecka. Med sjukdomar och lite smått elände.
Innan helgen så blev vår 14 åriga tik plötsligt jättedålig. Hon kunde inte gå och knappt lyfta på huvudet och vi fick nästan lyfta ut henne för att kissa.
Vi var helt inställda på att ta bort henne, så hon slapp lida. Hon är ju ändå 14 år och verkar leva lite på övertid.
Efter konsultation med jourhavande distriktsveterinär så ordinerades 200 mg ibuprofen, som engångsdos var 12 timme. Jag gav henne det igår och idag är hon som en valp. Helt underligt!
Och helt underbart.


Kom att tänka på en helt annan sak. För någon vecka sedan så var jag i tvättstugan. (Ja, jag får springa där titt som tätt eftersom jag inte har någon tvättmaskinsreparatör...)
I alla fall så var min tvättid den sista; 17-20.
Det betyder att man inte får tvätta mer efter kl 20 för att inte störa grannarna.
Går ner strax efter 20 för att hämta den sista maskinen tvätt som jag lagt i tumlaren.
Mäh! Vad får jag se?
Min tvätt ligger inte i tumlaren!
Min tvätt ligger i en korgvagn UTANFÖR tumlaren. BLÖT!
Men vad i he-vete!
Jag morrar högt och slänger även ur mig ett par könsord. Åh vad irriterande.
Mäh, vad ser jag mer? Jo, men att båda tvättmaskinerna snurrar. Med någon annans tvätt.
Nä, nu!
Funderar en stund på om jag ska gå upp och hämta en stol så att jag kan sitta nere i tvättstugan tills den usla rackarn kommer ner för att hämta sin tvätt.
Eller ska jag istället stänga av dennes tvättmaskin och lägga kläderna i en korgvagn.
Hm..?
Bestämmer mig för att gå upp med min tvätt, hänga den inne och invänta att den skyldige återvänder.
Efter att argt ha hängt upp tvätten så ställer jag mig i köksfönstret och spanar ner mot tvättstugans fönster.
Minutrarna tickar sakta.
Vad är det jag väntar på egentligen? Vad ska jag dit och göra? Skälla? Svar; JA!
Man tar väl inte någon annans tvätt ovh stoppar in sin egen heller. Jävla idioter!
NU! Nu tänds belysningen därnere. Skorna och jackan är redan på. Nycklarna. Där, perfekt.
Jag halkar mig i 170 (m/h) nerför stentrappan, trycker nyckeltaggen hårt tills dörren öppnas.
Där står de två tjuvarna.
Jag hinner inte säga något förrän den ena av dem, vilken jag räknat ut är den gravida frun, börjar skrika och gråta.
-Tvätten var torr säger den andra. Och vi har tid nu. Kolla, säger han och visar på bokningstavlan.
De har satt sitt lås på parkering. Under vårt lås.
-Men det där är ju en parkering som man använder när man inte bokat tid, förklarar jag på tydlig svenska, och ni kan ju inte slänga ur min våta tvätt sådär.
-Fem över åtta! Fem över åtta, upprepar mannen hotfullt på bruten svenska.
Han går emot mig med sitt pekfinger och knackar det mot mitt nyckelben samtidigt som han säger att jag är rasist. Hans fru skriker ännu högre och gråter som en nyfödd.
-Rasist, säger jag, jag skiter i vart du kommer ifrån, jag skiter i om du så är Kungen själv, du ska f-n inte röra min tvätt!
-Du kvinna, hämta din man, vi göra upp ute.
Frun gapar och klänger på sin svartögde man.
-Nä, ta du din tvätt och gå hem istället, menar jag.
-Du mena jag åka hem mitt land, du rasist, jag anmäla polizia.
Frun skriker no polizia, tar sig för magen och där och då tror jag på fullaste allvar att den lille stackaren minsann var på väg ut.
-Nej, jag menar hem. Bor du här så är väl det hem, eller? Ni måste ju förstå att man inte kan...
-Hämta din man, jag inte prata med dig!
-Jag går nu, inser jag och går.


När det argaste, efter ungefär en halvtimme, släppt, så kikar jag lite bakom köksgardinen.
Det är släckt i tvättstugan nu.
Hm..?
Äh, jag bara måste. Jag gört!
På med foppa och jacka och ner snabbt, snabbt.
Ingen där. Perfekt.
Stänger av tumlaren, lägger den våta tvätten i en korgvagn.
Och går.
Mycket nöjd med mig själv.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, ha; alltså, hände detta på riktigt?! Ojojoj vad jag hade blivit vansinning och frustrerad. Men du löste det bra tycker jag. ;D

2011-03-17 @ 12:17:54
URL: http://rockdiva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0