Att göra en Eva

Idag var jag knappt på jobbet, fast jag var det.
Jag stängde nog av och gjorde helg i morse när jag vaknade. Eller kanske inatt när jag var upp vid 02.43 och smög fram till gubbens nattygsbord och hämtade påsen som fanns där. 6 st center åt jag halvt i dvala, sen kissade jag och lade mig igen. Det var nog då jag gjorde helg.

Nu är det riktigt skönt att det är fredag. Jag har en massa kul att se fram emot.
Grannen väntar på att jag ska skruva isär ett databord och mitt X väntar på att få hjälp med att bära ner det från andra våningen.
Disken väntar på mig. Och dammsugarpåsen vill tömmas och sen fyllas igen. (miljövänligt visst då)
Sen vill golvet torkas och hundarna vill ut och kycklinglasagnen vill lagas.

Och jag vill bara göra en Eva, men jag har inget att göra en Eva av ju.
Och inte hinner jag lösa det problemet idag heller.
Men i morgon, i morgon ska jag göra en Eva. Flera gånger faktiskt. Ja, jag ska minsann börja direkt efter melodikrysset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0