Ankbröst

Hela långa veckan väntar man på att det ska bli NU.
Nu, som i fredag, runt 13-14-snåret.
Man ser fram emot att få släppa ryggan i hallen, ladda en kopp kaffe, kika lite på nätet och sen planera för fredagsmys.
Laga god mat, zippa på ett glas vitt kanske.
Det är lyx att sluta klockan 13 varje fredag.

Men egentligen är de här fredagarna rätt värdelösa.
Hur pigg är man efter en lång arbetsvecka. Där man slitit blod, svett och tårar i 5 dagar. (nåja...)
Inte ett dugg pigg faktiskt.
Ärligt talat så har jag inte lust med nånting längre.
Jag vill bara ta med mig Aftonbladet och krypa ner under täcket ett par timmar.
Blunda. Tyst överallt. Skönt, visst?

Om man bara visste att man var piggare sen efter en liten powernap.
9 gånger av 10 så är det tvärtom.
Tröttare. Surare. Ännu mindre lust för vin och mat.

Äh, va fan, de där ankbrösten jag beställt hem, som just levererades till dörren, får vara så snälla att vänta...
Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0