Hösten är ...

Ibland är livet härligt höstligt. Min son Elias.
Hösten är för jävla skön.
Färgerna gör mig galet glad och regnet och blåsten lika.
Försökte tända lyktorna på balkongen häromkvällen, men jag lyckades inte för vinden.

Mina bihålor gör lika ont som huvudet och näsduken blir grön när jag snyter mig.
Subventionera NASOFERM!


Kaxen städar och fejar här hemma. Allt för att ge mig dåligt samvete.
Han klättrar på stolar och byter lampor som gått söder.
Nu diskar han och ropar att han är hurri!

Eftersom jag varit hemma från jobbet idag och säkerligen kommer vara så i morgon också, så känns det inte helt bekvämt att åka till City Gross och storhandla.
Dessvärre så är det något som måste göras,  för allt härhemma har tagit slut. Samtidigt.
I dagens tidning fanns förresten en annons om två semlor för 14.98:- på ovannämnda affär.
Jag gillar inte semlor så mycket, men min chaufför gör det!

Chaufför är han ju både på jobbet och fritiden. Man kan nästan säga att han är chaufför på ALLTIDEN!
Ikväll kör han till Leksand i god tid för att se Lif-Mora.
Jag ska låtsas vara glad om jag inte är glad och vara trevlig hela kvällen.
Det känns lite trist att jag inte får ta med fikakorgen, med smörgåsar och kaffe.
Jag får inte ens ha med den till Blge ishall.
Kan inte förstå vad som är så pinsamt med det.

Nu kommer Kaxen och torkar demonstrativt av rumsbordet med en tydlig och hög suck



See ya´ll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0