En snabbis.


Fy fan!
Är det bara tisdag idag?
Dagen har gått fort, men veckan kryper fram.
Nyss landat efter en snabbis på Kupolen.
Jag bokstavligt tvingade mig själv att gå in på det hemska stället.
Fattar inte att det alltid är så mycket folk där. Vad gör de där egentligen?
För mig är det det näst hemskaste ställe jag vet. Bara tandläkaren är värre.
Det var så jobbigt att vara tvungen att gå dit, så busschauffören undrade om jag skulle av eller stå kvar och titta på det fina vädret i dörröppningen.
Sen gick det fort. Raska steg, in på Kupolen. Vika höger efter McD och yes; inte en människa på Apoteket Shop.
Vet exakt på vilken hylla jag hittar Nasoferm.
29 kronor. Perfekt. Tar vägen förbi Jula ut.
Puh! En säker ut/ingång.

Hem och kolla posten, inga miljonutbetalningar men väl ett Europeiskt sjukförsäkringskort till Eric som snart åker till Tjeckien med hockeylaget. Bra att det kom så snabbt.

Ger hunden lite rester, laddar kaffe och kollar kyl/frys. Måste köpa mjölk & bröd.
Tar fram kyckling tills ikväll. Hmm..klyftpotatis till den blir okej.
Kollar mailen. Dubbelhmm. Min chef skickar att polen ringer mig idag. Okej? Fast har hon beviljat min semesteransökan? Troligen eftersom polen söker mig.
Men varför kan hon inte vara lite tydlig och skriva det då, för om jag minns rätt så är jag inte anställd som någon tolk? Morr!

I morgon ska det packas matsäck i ryggsäck och kängorna ska på hela dan. Friluftsdag! Wee!

Kaffet klart hör jag, ska ta en liten runda med kräket först.
Sen ska jag gå ner på Stadshuset och hämta ut 2 nya fina busskort.

Och ja; det hjälper mig att ha mobilen avstängd såna här dagar! Inget ont mot någon, men skönt för mig.
Trodde det skulle bli asdrygt, men nope.
Finns ju på hem/jobbtele om nåt skulle vara kris.


Mötte förresten en liten raring vid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0