Gömma grejor

Måndag.
Måndag hemma och måndag på jobbet.
Jag gillar måndagar för då jobbar jag med Marie.
Hon är lite som jag och vi har alltid skoj.
Även om jag aldrig skulle snubbla på byxorna och slå sönder huvudet mitt i festen...
Då skulle jag hellre cykla i kull och åka ambulans hem.
Längtar efter våran vinkväll som vi inte riktigt bokat in än.
Då ska vi gömma saker tillsammans.
Vi har kommit på det, att när vi dricker, mycket eller lite, så gömmer vi grejor.
Det kan vara allt från plånböcker till busskort. Nån ängel har säkert oxå blivit gömd.
Förra veckan hittade jag en plåt med potatiskroketter och fläskfile under plåtförvaringslådan.
Gud, jag fick en chock samtidigt som allt lättade lite. Det blev som ett JAHA!
Min 15'årige son Eric tittade på mig och undrade varför jag ställt den där.
Hade inte plats såklart. Det köpte han, hihi!
Alltså det såg nu ut som frystorkad mat. Inget mögel och det luktade inte ens illa. 
Tänk vad jag har letat.
Min gubbe frågade minsann om all mat tog slut den kvällen och på det svarade jag JA.

Kom hem idag med hjälp av kollktivtrafiken.
Borlänges lokalbussar är helt okej, förutom att det kostar 20 kronor enkel resa.
Billigare än taxi, men hiskeligt dyrt ändå tycker jag.

Inatt har det snöat och stormat.
Det har det gjort hela dagen med för den delen.
Tänk att folk inte kan köra lite försiktigare när de VET att det är väderkaos.
Men nej; de blåser på som vanligt bara för att de några dubbar på sina däck. Då blir det ju fel och olyckor händer.
Det vet jag som inte har körkort, men bil.

På jobbet har vi några muslimer.
De verkar inta fatta att allt det vita på marken är kallt.
De går i sandaler, barbenta och med kjol trots -10 grader. Männen alltså.
Kvinnorna blir väl varma av alla sina draperier.

På tal om dessa människor, som jag för övrigt inte har något emot, så måste jag få säga att de är lite speciella.
På resursskolan där jag jobbar, så har vi toaletter som är anpassade för barn med särskilda behov.
Personalen har egna toaletter.
För några dagar sedan så var en av toaletterna upptagen väldigt länge och lilla Johan behövde in där.
Jag knackade på men fick inget svar.
Väntade 20 min. Ingen kom ut.
Nu behövde lilla Johan verkligen in där.
KNACK KNACK!
-Hallå!?
Nej inget svar.
LIlla Johan fick lov att gå på en annan toalett som varalldeles för stor så han ramlade ner i hålet.
En kvart senare kommer så en Muhammed ,eller vad han nu hette ut, med blöta fötter, händer, armbågar och blött hår.
Alltså han har väl rätt att göra vad han vill på dass, men måste han ta barnens toa och dessutom göra det, vad han nu gjorde, på arbetstid?
Tänk om jag bara skulle försvinna i 45 min?
Nej så gör man bara inte även om nån däruppe säger att man måste. Då får man fasiken ta rast! Sådetså!

Har börjat Facebooka lite. Tycker sidan är krånglig, men lär mig eftersom.
Och det verkar som att ALLA har den, så det är kul.

Härhemma är väl allt som vanligt.
Inget har blivit bättre och inget har blivit sämre.
Det står still.
Jag borde längta mer till julen, men det kommer kanske.
I helgen ska JAG köpa en EGEN flaska glögg och smutta på när jag pyntar.
Det ska bli så mysigt att sätta upp stakar och stjärnor, kanske baka lussebullar.

Nåja vi får allt se.


Kommentarer
Postat av: kax

Värd att vara med i blogg SM

2008-11-25 @ 08:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0