Mycket kan hända därnere!

Ah, segt att vakna i morse. Klockan ville aldrig sluta störa mig. Gäsp!
Taxi till jobbet som vanligt.

Det är mest kärringar på mitt jobb, och minst tre av dem klagade på ont i ryggen.
Den ena hade foglossning, den andra en gammal förlossningsskada och den tredje var nog bara gammal.
Hur som helst så gnälldes det en hel del. Osökt kom vi in på att det gör väldigt ont att ha hemorrojder.
Det kan också klassas som förlossningsskada.
En av tanterna hade en hemmorojd som kom ut ibland när hon stressade. Och låg hon i ett hett bad i tjugo minuter så åkte den tillbaka av sig själv. Plopp sa det bara.
En annan hade haft en så stor att hon knappt kunde gå. Den hade läkaren fått peta tillbaka med en slags salva. Stackars jävel.
Ja, mycket kan hända därnere tydligen.
Läste om ett fenomen som kallas BIC-fitta för ett tag sen.
Det uppstår när man har för slöa blad i hyvlarna, när man ska fixa bikinilinjen.
Har man otur så ser hela fjassan ut att vara smittad med röda hund.
Mycket otrevligt, så det rekommenderas att man använder ett lite dyrare märke.

Efter jobbet så åkte jag och Marie ner till det hemska köpcentrat Kupolen.
Där inhandlades en mässingsljusstake på Jula. Ordinarie pris var 299:-, nu endast 99:-.
Vilket klipp tyckte vi. Men när vi kände på dem efter genomförd betalning, så visade det sig att de var av plast. Snopet värre.
Dessutom fick jag lov att svansa runt med den jäkla staken 45 minuter till, eftersom jag lovat min dotter att gå med henne där en stund.
Svettigt var det och jag hoppades för ett ögonblick att hon skulle be mig gå hem, eftersom jag var så pinsam, med stake & allt, men icke.
Det slutade med en foundation, ett paket tuggummi och ett Comviq värdebevis.
Sen fick jag äntligen gå hem.

Vilken surprise som väntade.
Gubben hade minsann städat hela huset. Skurat och fejat, så det doftade nytt överallt.
Han hade till och med bytt lakan i sängen. Man undrade nästan om han varit otrogen eller spelat bort hela lönen innan den kommit in på kontot, men nej, jag tror bara han ville överraska mig! Tack underbara du, betydde mycket!

På kvällen åkte vi till City Gross för att handla.
Halvvägs kom vi, sen frågade Kaxen om jag hade plånboken med.
Givetvis inte.
Bara att vända.

Vi köpte en varsin julklapp till varandra i form av två riktigt urtöntiga morgonrockar. En röd och en svart fleece. De är på nu, vi är så fina!

Jag gillar ju att åka bil, men har en tendens att sitta och bromsa hela tiden, trots att jag är passagerare.
Så nu har jag kramp i låret.
Vi tog nämligen en omväg på en timme hem.
Så rart av min gubbe verkligen. Tanken på det där med otrohet och spelskulder flimrade förbi igen...

Klockan är straxt 21 och jag ska ta lite yoghurt.

I morgon är en ny dag med nya möjligheter.

Sov gott alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0