På smällen.

I dag har det vart en ganska seg och händelselös dag.
Inte mycket har hänt alls.

Jobbet var totalt utmattande och jag har haft en bultande huvudvärk sen klockan 09.
I morse mådde jag dessutom illa. Riktigt kräks-illa. Började nästan misstänka att jag var på smällen.
Fast det gick över senare på dan. Olyckligtvis så är det tillbaka nu igen.

Efter jobbet hämtade Kaxen mig och vi tankade, tvättade taxin, handlade på Apoteket och sedan matinköp på Ica.

Nu är morgonrocken på och jag har svårt att låta bli att vara i köket. Min blivande man lagar mat.
Tänk att man har så jobbigt med att låta han vara ifred.
Det känns som om jag håller på att gå sönder när jag inte får ha kontroll där.
Men han tycker nog att det är fan så mycket jobbigare att ha mig springandes där fram och åter.

Han steker hemmagjorda hamburgare. Mums!


På tal om mat så ska han iväg med jobbet och äta julbord på lördag.
Det kryper i hela mig. Personalfester och julbord har jag bara dåliga erfarenheter av.
Men vi får hoppas att maten är god. Och att det blir trevligt, trots att han inte har någon ny skjorta.
Det går bra att sulla sylta och ris a´la Malta på den gamla taxitröjan tycker jag.

Sådetså.

Nu längtar jag bara efter lite mat och aftonbladet i sängen bredvid min Kax.

Godnatt på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0