En smått förnöjsam dag.


Klockan är straxt efter 19 och kvällsmaten puttrar på spisen.
Det har varit en smått förnöjsam dag, med lite små powerpoffs här och där.
Jag var trött i morse, men det känns lättare när jag får åka bil till jobbet. Jag kan faktiskt dra mig en hel timme längre. Så tack för det chauffören!
Man kan vara sliten efter en halv dags födelsedagsfirande.
At work var allt som vanligt. Full fart fram till lunch, vilket var gröt.
Alban kom till frissan, vilken i detta fallet var jag. Han njöt och var nöjd och blev dessutom sötare än vanligt. Pussar delades ut till mig.
Min fd löneassistent ringde och sökte mig, men eftersom jag var upptagen med annat skulle jag ringa upp.
Det däremot, bemödar jag mig inte med. Hon får gott lov att försöka söka mig i morgon om hon vill prata pengar.
Klippte min far efter jobbet.
Han är mäkta bekymrad över sina grå strån. Ja, numera är det väl lite mer än strån, men jag tycker det är ursnyggt. Det är verkligen inne att ha grått nu. Men det ville han minsann inte lyssna på, inte ens lite. Han stod länge med spegeln i hand och vred och vände för att kunna se därbak. När han väl fick till vinkeln så att han såg bra, utbrast han, med den lilla luft som fanns kvar i lungorna efter fasan, att: oj-oj-oj här var det väldigt grått!
-Snyggt, rättade jag.
Men icke.
-Kunde man bleka bort det grå?
-Nje.
-Kunde man liksom slinga in det så man inte ser?
-Nje, man behöver en täckande färg, vilket vi inte har just nu käre Far, men Kupolen är ju på gångavstånd.
-Ja, gillar man Kupolen så.
-Jag kan laga mat sålänge.
-Jaså, men jaha, ja...då tar vi det såhär med lite ljusa slingor i luggen.
SÅ KANSKE DET FÖRVILLAR OCH VILSELEDER ÖGAT FRÅN DET GRÅ.
-Jo...antagligen.
Sickna bekymmer.
Jag tycker det snyggt och det står jag rak i ryggen för. Sådetså.
Nåväl, han lämnade Vasagatan och for hemöver rätt nöjd med sin gratisklippning iaf.

Sen ringde en viss dam. Hon pratade i 40 minuter, men jag minns knappt vad hon sa för det. Jo, jag är bjuden dit för att glänsa med min karaoke i morgon. Varför känner man att man vill ha spö i det? Hon vet ju att hon inte har en chans och har aldrig haft. Men ja, varför inte?
Orka? Njee!
Nu är tvätten hängd och sängen fixad. Återstår ett bad nu.



FÅR JAG NYYYYPA  DIG?

Kommentarer
Postat av: Kacke

kom ihåg mig!!!!!!

2008-11-08 @ 22:16:19
Postat av: Lojna





Detta inlägg kommenteras ej på begäran av ovanstående kommentator. Önskemålet medges.

2008-11-08 @ 23:39:14
URL: http://lojna.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Får vi se om far blev snygg i håret????

2008-11-09 @ 18:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0