Högt och ljudligt!

Mycket gnäll ska det vara.
Man mår så bra av att gnälla.
Högt och ljudligt helst.
Vill man så kan man kompa sig själv på blockflöjt mellan gnällningarna.
Jag tror det är effektivt och lindrande att gnälla.
Helst flera gånger om dagen.
Gärna när det är redigt med folk i närheten.
Det går även bra att gnälla när det endast finns bara en i närheten.
Är man ensam och vill gnälla, så kan man ju alltid använda spegeln.
Facebook är också ett gnällforum, om än inte lika symptomlindrande som att gnälla IRL.
Så nu vet ni.
:)


Känns som att det har varit många långa dagar.
Både hemma och på jobbet. I relativt negativ bemärkelse.
Det som är bra blir mindre bra. Man märker det knappt, så vips är det bara kaos.
Igen.
Fan, jag undrar om livet går i cykler. Istället för att komma framåt så kommer man liksom runt. Och tillbaka.
Hur kul är det?

Fast man kanske borde välja att kliva ur den där förbannade karusellen nångång!
Den går ju bara runt.
Jag blir lite arg på mig själv som inte gör det.
Sen tycker jag synd om mig för att det är ödet som bestämt min väg, en väg jag inte vill gå...
Så tokigt man kan tänka ibland.
Det är ju bara jag som bestämmer hurdant jag vill ha det och ingen annan.
Jag väljer själv och får ta konsekvenserna av det också.
Sådetså.

Jag vet ju att man bara ska omge sig med människor som tillför en något.
Positiv energi och känslan av glädje.
Hur bra mår man inte när man träffat en sån människa, om än för en kort stund.
Jag är oerhört tacksam över att jag har sånt folk ikring mig, allt som oftast! :)

Fast ibland är det inte lätt att välja bort de som bara suger energi ur en.
Som inte ger en något alls tillbaka.
De som endast får en att känna sig trött, slut, värdelös, ledsen och på dåligt humör.
Varför slösa energi på dessa? Som jag istället kan ge till de som ger.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0