Utsikt

Lite trött är man minsann på balkongutsikten emellanåt...


Jaha, klockan är halv två och jag har inte gjort något vettigt alls än.
Bäddat, diskat och varit ute med hundarna i solskenet.
Jag borde verkligen putsa alla fönster för snart ser man inte ut. Men njä, det känns föga lockande idag..




När alla andra skriver om att det är nytt år och nya friska tag, så ska väl inte jag vara sämre.
2011 ska ju bli ett bra år har jag tänkt.
Det är slut på det gamla och jag försöker tänka annorlunda.
Fast jag kan ju erkänna att det inte börjat sådär jättebra.
Men det tar väl tid att ändra sig. Det är ju inget som sker över en natt.
Planering, kontroll och reda blir mitt motto, toppat med lite spontanitet och utforskande självständighet.



Sådetså!




Hoppsan Kerstin, då var uret redan 16 på eftermiddagen.
Tiden går fort när man har skoj!

Datorn har slagit rekord. Det är jag tacksam för.
Den har varit på utan att stänga av sig i två timmar nu.
Det kan göra susen att pilla lite på nätaggregatsfläkten. Den låter illa, men den funkar.

Kanske man ska pilla lite på den trasiga tvättmaskinen också medan man har turen på sin sida.
Så slippar man gå ner i tvättstugan på fredag kväll och kan nyttja den aftonen till något roligare.
Fast nej, jag går nog gärna ner i tvättstugan. Jag har väl kanske inte så mycket annat att pyssla med en fredagskväll ändå...


Dagen verkar sluta som den brukar ibland, i misär.
Jag bäddar i min sköna soffa och kikar på Rögle-Leksand. Troligen blir det stryk igen, men hellre däng av Rögle än Tingsryd. Hur fan kan man loosa mot Tingsryd? Jaja, Leksand kan. :)

Magen mättas ikväll av samma som igår, dvs broccoli och blomkålssoppa. Mums!

I morgon är det dygn på jobbet igen och det ska bli helt underbart.
Nätverksmöte först kl 12, så lite värdelös sovmorgon får jag stå ut med.

Jag hörde av en klok vän idag att man inte ska bära andras elände, trots att man får det kastat rakt i ansiktet.
Man ska kanske ta fasta på det?
Tack för tipset rara du. :)
Tänk vad vis man skulle bli om man lyssnade på alla goda råd och infallsvinklar som dyker upp lite varstans. Det måste ju vara det bästa av det bästa. Gräddan på moset. All världens vishet på samma ställe.

Godnatt på er. :)




Kommentarer
Postat av: Eva N

Äntligen en uppdatering :-)

Helt rätt, nytt år- nya infallsvinklar!

2011-01-19 @ 18:39:04
Postat av: Lojna

Ja, nu jävlar ska det blå skåpet städas! Rejält!

2011-01-19 @ 18:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0