With a whimper

Härliga måndag.
Skönt att jobba som vanligt, eller nästan som vanligt i alla fall.
Förra veckan och veckan innan det var väl lite väl kaotisk.
Men nu har det lagt sig en aning även om inget riktigt är löst eller klart.
Hoppas få klarhet på fredagens möte. :) Spännande ska det minsann bli.

I övrigt är det väl rätt värdelöst. Men jag försöker minsann strunta i vissa saker. Slå bort det och bara se det braiga runt mig.
Det finns så mycket härlig energi att suga i sig överallt, så varför bry sig i det dåliga? Onödigt visst.

Jag har då fått skratta idag så tårarna rann och det var nära att det kom en droppe kiss i underbyxorna. Tänka sig att det kan finnas så mycket tokig klokhet i en av mina ungar, som ger upphov till så mycket glädje. :)
Stuvade makaroner, koncentrationsläger och nattaträning framför spegeln med hantlar, kan roa mig en halv arbetsdag i efterskott, bara genom att tänka på det.  
Små glimtar av glädje, mitt i allt elände, är jag evigt tacksam för.

Jag försöker också vara tacksam för andra saker.
Som att det var städat när jag kom hem från jobbet.
Golven var skurade och toaletten var ren.
Middagen var färdig.
Fint.
Nu ska jag vika tvätten från igår, hänga en ny och ta en promenad med hundarna.
Så har jag också varit en promille duktig idag.
I morgon är det kort arbetsdag, med planeringsmöte på eftermiddagen.
Sen ska jag försöka hinna med ett besök på biblioteket... :)



It's all over except for the cryin', 

With a whimper instead of the roar of a lion . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0